On the move - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Groot - WaarBenJij.nu On the move - Reisverslag uit Sydney, Australië van Emma Groot - WaarBenJij.nu

On the move

Blijf op de hoogte en volg Emma

08 November 2013 | Australië, Sydney

Still in Sydney!!

Het zoeken naar een baan is moeilijk. Vooral omdat dit de tijd van het jaar is dat alle backpackers naar Sydney komen. Onze work en travel organisatie doet ook niet heel veel voor ons, dus dat valt een beetje tegen.
De afgelopen week hebben we bijna alleen maar binnen achter de computer gezeten om te kijken voor werk, wwoofing en couchsurfing met als resultaat:
2 couchsurf adressen!! Van ongeveer 5 december tot 4 januari hebben we onderdak bij mensen thuis in Melbourne. Dat betekend dus dat wij kerst en nieuwjaar vieren bij Australien people! Owyeah. :D
Het wwoofen gaat wat minder. Na ongeveer 46 mensen gebeld te hebben kwam ik tot de conclusie dat ze hier dus niet aan reserveringen doen. (Wat ik heel onhandig vind maargoed.) Je kunt eigenlijk pas een week tot 3 dagen van tevoren contact opnemen omdat ze dan weten of er backpackers blijven bij hen. Dus das wel minder.

Ook zouden Astrid en ik gister naar het strand toe maar dat ging helaas niet door... want ik werd gebeten door een hond.
Geweldig, dacht ik, mijn eerste echte week in Sydney en nu al door naar het ziekenhuis. We kwamen daar aan en nadat ik formulieren ingevuld had moest ik 3,5 uur wachten voordat ik eindelijk geholpen werd. Toen moest ik weer een kleine drie kwartier wachten en nouja, alles bij elkaar opgeteld heb ik ongeveer 5 uur in het ziekenhuis gespendeerd, voor alleen een gesprekje en een tetanus prik.
Kleine tegenvaller, maargoed. Niet alles kan leuk en zonnig zijn.

Gisteravond hebben we nog even de skytower van Sydney bezocht, het uitzicht was prachtig!
Feit tussendoor: Je moet hier 18 zijn om in de supermarkt plastic messen te mogen kopen hihi.
Inmiddels zitten we met 10 mensen op 1 kamer en gaan we morgen weg om de bus naar de Blue Mountains te nemen. Daar zullen we een dag en een nacht verblijven. Zondag komen we weer terug in ons wake up hostel, want volgende week gaan we op surfcamp!!!
Van maandag tot vrijdag non stop surfen, en mensen ontmoeten. Dus das blij. :)
En als we dan vrijdag terug komen, rennen we naar het centraal station hier in de buurt om de nachtbus naar Melbourne te nemen en dan is het voorlopig bye bye Sydney en Hellow Melbourne!
Das voorlopig de update!

Ps: Bedankt voor alle lieve reacties op mijn vorige blog. :)
Speak yah lataahh!!

  • 08 November 2013 - 07:19

    Mike:

    o o o nu alweer ziekenhuisje gehad....
    wel kut dat het werk zoeken zo moeizaam verloopt zeg en dat de organisatie ook niet zoveel doet..
    heeft de organisatie dan ook geen contacts daar??
    maarja...surfweekje is wel vet je moet alleen wel voorzichtig doen he...anders zit je zo weer in het ziekenhuis hahaha...

    veel.plezier en tot de volgende blog !!

  • 08 November 2013 - 11:37

    Lisa Jongejans:

    Hoipipeloi Emma :)
    Waar kwam die hond nou vandaan?!
    Stom beest >:(
    Dus ze zijn niet zo vlot in het ziekenhuis, dat is wel een beetje balen maat je hebt vijf uur lang het ziekenhuis leven van Sydney mogen bezichtigen, haha >:)
    Wow surfcamp, dat klinkt stoer! Dat lijkt mij ook wel wat!
    Ik wacht op de fotos van de germanye surfdudes! & de o-zo-old-school campfire fotos! Haha :) oja enne, heb je al een kangeroetje gespot?!

    Ik vind 't leuk om je blogs te lezen,
    Heeeeel veeeeel plezier op surfcamp!
    <3 TAKE CARE (⌒▽⌒)~
    Xxx je oud-klasgenootje; Lisa.

  • 08 November 2013 - 11:39

    Lisa Jongejans:

    Germanye = Germante, heeerlijk die typvvvouten!

  • 08 November 2013 - 13:17

    Gwenda :

    Succes mop! Hopelijk toch snel een baantje.

  • 08 November 2013 - 14:10

    Iris Groot:

    Lieve zus,

    Gelukkig krijg ik alle actuele updates van je via de whatsapp binnen! Maar je schrijft je blogs wel superleuk wat er allemaal gebeurt en hoe je ervoor staat. Ik ben trots op je zus, en ik hou zielsveel van je!

    Kusje van je zusje

  • 09 November 2013 - 22:37

    Ome Herm :

    Lieve Emma voor het zoeken van een baan ...kom tijd ..komt raad moid
    laat je niet gebruiken en neem geen HONDENBAAN aan. je kenne je hande goed laten wapperen dus dat komt gerust wel goed misschien kun je daar sinterklaas introduceren zwarte piet niet zelf gaan spelen
    nou zo ken ie wel weer
    alle goeds van over zee en op naar melborn succes
    hartelijke groetjes van huize Groôsk

  • 10 November 2013 - 20:11

    Bert En Emmy:

    Hoi Em. Jammer dat je geen werk kan vinden maar een week surfcamp lijkt me veel leuker.Komt vast wel goed.Dan eerst maar verplicht genieten toch. Gelukkig een beet van een hond en niet van die haai ha ha.doe voorzichtig en veel plezier met surfen. Kunnen we straks weer les van jou krijgen.Kus van ons.






  • 11 November 2013 - 17:40

    Hermien En Marcel:

    Hoi lieffie, hier een berichtje van je ouwelui.
    We leven enorm met je mee en slurpen alle info op.
    Gelukkig veel whats app contact via Iris. Krijgen we alle info at once!
    Zien uit naar de volgende skoip meeting, kunnen we weer van alles vragen.
    Tot dan en hou je haaks. Het gaat hier allemaal oké hoor! Miss you......

    Liefs van het thuisfront en dikke kus

  • 16 November 2013 - 17:59

    Jan En Lisette:

    He lieve Emma

    Hier een berichtje van ome Jan en tante Lisette.
    Een baantje in het Ziekenhuis van Sydney is ook niet verkeerd hoor!
    In alles wat ik over jullie lees proef ik het goede van het leven. Ga zo door.
    We denken aan jou!

    love J en L

  • 17 November 2013 - 21:41

    Vivian:

    Hoi Emma,
    wat een avontuur zo down under van de wereld. Spannend hoor en ook zo leuk om je zo te volgen.
    De Blue Mountains zijn prachtig . wij zijn er 1999 geweest en dicht bij de drie gezusters in een backpackers gelogeerd. Ik hoop dat je ervan geniet. Werk bijft ff zoeken maar nu de vakantie en het toeristen seizoen begint komt dat vast wel goed. Geniet er maar lekker van.
    groetjes uit Hoogwoud
    liefs Vivian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Emma

On adventure

Actief sinds 13 Okt. 2013
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 7919

Voorgaande reizen:

29 Oktober 2013 - 26 Mei 2014

My trip.

13 Oktober 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: