Christmas and New Year - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emma Groot - WaarBenJij.nu Christmas and New Year - Reisverslag uit Melbourne, Australië van Emma Groot - WaarBenJij.nu

Christmas and New Year

Blijf op de hoogte en volg Emma

02 Januari 2014 | Australië, Melbourne

Wauw. Er is alweer zoveel gebeurd! Wallaby is geschoten maar dat hebben veel van mijn bloglezers al wel mee gekregen denk ik. Wallaby is gegeten en Tasmanië is verlaten.
De vlucht terug naar Melbourne is goed gegaan en nadat we aankwamen op het vliegveld hebben we onze weg gemaakt naar ons eerste couch surf adres.
Aiden was onze host. Hij heeft ons Melbourne laten zien en we hebben leuke dingen gedaan. Vrij relaxed, heerlijk even bijkomen na 7 weken reizen en plannen. De botanic garden gezien en geïntroduceerd in tim tams. Australisch lekkernij van chocola. Ow man. Deze moeten ze zeker gaan verkopen in Nederland! Ook zijn we naar een australisch festival geweest, geweldig.
6 dagen zijn heel snel gegaan en daarna werd het toch echt de tijd om te gaan.
op naar ons volgende couch surf adres. En dit is waar het pas echt begon.

Toen astrid en ik aankwamen met de trein zagen we meteen 2 australische jongens bij een auto staan. Zonnebril op en muziek aan. Eerste impressie was goed haha. Pete was onze host en hij woont samen met nog 3 andere jongens.
Er waaien non stop jongens af en aan en we hebben zoveel nieuwe mensen ontmoet!
Pool party's, alcohol, natuur, jetski, gezelligheid en alles. Wauw. Wat heb ik het daar enorm naar me zin gehad! We zijn meegenomen naar mount dandenong waar we een prachtig uitzicht hadden over Melbourne. We zijn naar de bios geweest in aussie, het enige verschil met Nederland is dat er hier in een 3 uur durende film gewoon geen pauze is. Maar de film was goed. :)

En ook kerst kwam steeds dichterbij. Ook al voelde dat niet zo. Met het warme weer, de zon en het water, geen kerstgevoelens. Maar wel een ernorme leuke kerst gehad. De jongens hebben ons meegenomen naar Phillip Island. 1 nacht daarvoor hebben we gekampeerd in een tentje op een berg langs de weg. De zonsondergang gezien en de tent opgezet in het donker want we mochten daar eigenlijk niet kamperen. Hehe.
Eerste kerstdag vervolgde we ons weg naar Phillip Island. Dagje op de jetski, met 2 donuts erachter, dikke waterpret en natuurlijk het sandboarden proberen.
Iedereen kon het en ik moest natuurlijk weer falen door gigantisch te draaien en eraf te vallen haha. Schaafwondjes van de snelheid maar ik kan er nu wel om lachen haha. En natuurlijk is het gefilmd met de go pro. (Camera) oeps. Haha.
Tweede kerstdag geskypt met pa en ma. Dat was wel op zijn plaats na 4 weken niet skypen. Zo fijn om die technologie te hebben. :)

De zaterdag daarna zijn we in de auto gesprongen om naar een plaatsje genaamd 'macs cove' te rijden. 1 van de huisgenoten van pete genaamd Andrew nodigde mensen uit om daar nieuw jaar te vieren. Aangekomen vonden we een groepje jongeren alcohol drinkend en een huisje in aanbouw zonder wc, water of elecktriciteit aan. Primaaa!
Die 4 dagen hebben wij ons ook mooi aangesloten. Een mens heeft niet veel nodig. Alcohol, zwemmen, er was een meer vlakbij. Ik heb geleerd te waterskiën, savonds rond het kampvuur zitten, worstjes voor ontbijt en worstjes als avondeten, en dan is het opeens Nieuwjaar...
En dan zit je opeens op een berg in de middel of nowhere met allemaal mensen die je pas een week kent rond het kampvuur zonder bereik in plaats van al die jaren thuis voor de tv wachten tot het aftellen begint en de champagne wordt geopend en je je familie een gelukkig Nieuwjaar wenst.
Het is een totaal andere beleving. Deze jongens waren voor nu even mijn familie en ik had het niet beter kunnen treffen denk ik. Pete en zijn huisgenoten Andrew, Prammy en Ben zijn als broers. En samen met de andere ongeveer 20 jongens en 5 meiden was het heel gezellig. 1 van de jongens had vuurwerk meegnomen maar dat is illegaal in Australië in verband met de bosbranden.
En wij begrijpen nu heel goed waarom.
1 van de knallers belandde in de bosjes en begon te branden. Gelukkig zagen we het op tijd want het vuur begon al te spreiden. Iedereen kwam aanstormen met water en zo hebben we een drama kunnen voorkomen.

En dan komt de tijd van het afscheid nemen. Momenteel zit ik in de auto op weg naar Sydney. We rijden met een jongen mee die we daar hebben leren kennen en er zitten nog 2 jongens in de auto. We delen de kosten en op deze manier zijn we goedkoper uit als toen we op de heenweg de nachtbus namen.
Het is een rit van ongeveer 10 uur en het plan is om 2 dagen in sydney te blijven en dan op 4 januari door te reizen naar Brisbane.
We hebben iemand gevonden via internet op gumtree.com.au. dat lijkt een beetje op marktplaats maar iets uitgebreider en je kunt er werkelijk alles op vinden.
Gesolliciteerd voor banen en hopen dat we dan eindelijk wat vinden.

Voor nu, iedereen een gelukkig nieuwjaar!
En bedankt voor alle reacties op mijn vorige blogs. Ik waardeer het enorm en vind de reacties onwijs leuk om te lezen.

Big hugs! (Telepatisch dan) Xx

• 02 Januari 2014 - 01:10

Mike:

super vet allemaal!!! jullie natuurlijk ook.de beste wensen en we duimen voor die baaan!!;)
    nog steeds jaloers haha maar vind het natuurlijk wel super dat jullie het zo leuk hebben ;)

• 02 Januari 2014 - 09:29

Marcel En Hermien:

Hoi Emma,
    Leuk verslag weer. We slurpen het op!
    Jij maakt wat mee zeg! Laatste skype was inderdaad heerlijk.
    Lang leve de techniek. Leuke foto's trouwens op je facebook.
    Vergeet niet ondertussen een boek te schrijven hé?
    Liefs vanuit Wijdenes van je ouders.

• 02 Januari 2014 - 10:56

Laura :

Hoi Emma,
    Wij vinden het leuk dat je een mooie tijd hebt in Australie.
    Een gelukkig nieuw jaar en veel liefs uit De Weere
    Xxxx Laura en fam.

• 02 Januari 2014 - 12:39

Iris:

Lieve zus,

Jaloezie is momenteel het enige woordje dat ik uit kan brengen. Ik hoop voor je dat het volgende adres net zo goed bevalt als de vorige. Heel veel liefs.

Kusje van je zusje

• 03 Januari 2014 - 13:37

Dennis En Simone :

hoi emma
    goed om te horen dat je het zo naar je zin hebt en lezen je verslag met veel overgaven
    dit zou iedereen op die leeftijd moeten doen ff weg van alles en zelf keuzes maken snel je verandwoording moeten nemen nu het nog kan
    geniet er nog maar flink van en tot over een paar maanden
    we houden contact via de mail
    vr gr van je trotse oom xx

• 03 Januari 2014 - 17:44

Paula En Ronald:

Hoi Emma en vriendin natuurlijk,
    De allerbeste wensen voor 2014 en dat jullie nog veel zullen beleven in het verre down under.
    Veel succes met het vinden van een baan, die je ook nog leuk vind, maar zo te lezen is daar alles leuk en spannend.
    Goed om te lezen dat je zoveel mensen ontmoet die je helpen.
    Groetjes uit een regenachtig Nederland.

• 05 Januari 2014 - 14:47

Lisa Jongejans:

Emma ik vind het toch zo leuk om je blogs te lezen :P
    Hoe ik het lees lijkt net of je het zo aan mij vertel, .. daar in aussie (:

Enjoy your time, lots love from Holland & een dikke kus van mij!!
    Lisa

• 05 Januari 2014 - 19:31

Ome Herm:

Beste Emma
    van het druilerige westfriese Bobeldijk onze al d,r beste wensen voor jou en reis genoot
    willen we jullie vooral veel voilighoid toe wensen (kijk uut voor bosbranden en rondvliegende surfplanken enz enz ) ik las al ....jullie genieten nog steeds en dat doet ons goed ...stoere moid
    cristoffel nog steeds an de rugzak die zal je goed de weg wijzen
    heel veel plezier en goeie rois
    ps kan je daar wel schaatsen met 32 graden ..hiero niet ..ut dooit hiero pittug
    gr ome herm en z,n kroos